5 arm taaltrainingen – een beginnersgids

Bram Jansen

Lees dit artikel hieronder voordat u uw vraag stelt. Naar welke vraag verwijs ik u misschien? Nou, ik verwijs naar de vraag die ik honderden keren per week krijg van beginners in deze geweldige wereld van ons. “Hoe kan ik mijn armen groter maken?”

Op deze manier kan iedereen een gedetailleerde blauwdruk hebben van hoe het proces van het bouwen van ENORME armen te starten.

Triceps

Triceps

In het onderstaande artikel bespreken we de anatomie van de onderarmen, biceps en triceps, hun functie, locatie in het lichaam en enkele oefeningen voor elke spiergroep. Om je te geven waar je echt naar op zoek bent, zal ik ook 5 van mijn favoriete trainingsprogramma’s opnemen om die geweren van jou te helpen vergroten.

Biceps

Biceps Brachii

  • Locatie: voorste deel van de bovenarm tussen de elleboog en de schouder
  • Functie: Elleboogflexie, maakt in principe de krullende beweging
  • Oefeningen: Barbell en Dumbbell Curls

brachialis

  • Locatie: kleine spier over het onderste deel van de bovenarm dat de onderste helft van de biceps verbindt met de onderarm
  • Functie: Elleboogflexie
  • Oefening: Hammer Curls en Reverse Curls

Onderarmen

Pronator Teres

  • Locatie: onderbuik van de onderarm
  • Functie: De hand draaien zodat de palm naar beneden is gericht
  • Oefening: Palm Up Barbell pols krullen boven bank

brachioradialis

  • Locatie: bovenste en buitenste gedeelte van de onderarm
  • Functie: Buigt de arm bij de elleboog
  • Oefening: Palm Down Barbell pols krullen boven bank

Triceps

Triceps Brachii

  • Locatie: achterste gedeelte van de bovenarm tussen de elleboog en de schouder
  • Functie: verlenging van de elleboog
  • Oefeningen: Liegen Tricep Press en Close-Grip Bench Press
LEZEN  10 beste en slechtste cardio-apparaten

Rep-Bereiken

Laten we eerst en vooral iets rechtzetten. We weten allemaal dat de biceps de showspier zijn voor je lichaamsbouw. Wanneer iemand je vraagt ​​om je spieren te tonen, buig je 9 keer van de 10 je biceps.

Het is geweldig om goed ontwikkelde biceps te hebben, maar zorg ervoor dat je niet vergeet om de rest van je spieren in de boven- en onderarm te trainen met hetzelfde volume en dezelfde intensiteit als je biceps.

Veel beginners vallen in die val en creëren vreselijke onevenwichtigheden in hun armen. Zelfs de grote Arnold Schwarzenegger geeft toe dat hij zijn biceps harder en vaker trainde dan zijn triceps in het begin. Dit zorgde voor een onbalans die hem jaren nodig had om weer in balans te komen.

Voor het trainen van je bovenarmen (biceps en triceps) gebruik ik graag alle soorten repbereiken, hoog (15-20), matig (8-12) en laag (4-6). Elk heeft zijn eigen doel en is van cruciaal belang om alle reeksen te gebruiken bij het nastreven van grotere armen.

Biceps

Onderarmen zijn daarentegen wat ik de ‘brandende kevers’ noem. Je zult een aantal spierverbrandende sets met hoge rep moeten doorstaan ​​om deze baby’s te laten groeien. Vertegenwoordigers kunnen oplopen tot 50 om deze te laten verbranden alsof ze in brand staan, maar het is allemaal de moeite waard als je dikke, vlezige onderarmen zoals Popeye hebt.

Nu je begrijpt uit welke spieren je armen bestaan, hun functie, locatie en het repbereik dat nodig is om ze te stimuleren, geven we je enkele trainingen om je te helpen je armen te bouwen .

Alle oefeningen moeten in perfecte vorm worden uitgevoerd, omdat slechte vorm of gewoonten die u nu begint u zullen volgen en zullen leiden tot gebrek aan vooruitgang of erger, letsel in de toekomst. Veel, zo niet alle oefeningen zijn nieuw voor u. 

LEZEN  10 Hoogste Biceps Oefeningen

Conclusie

Daar ga je. 5 killer arm trainingen. Nu heb je alle munitie om je wapens te bouwen. Ik hoop dat dit artikel enkele vragen heeft opgelost die je misschien hebt gehad over het bouwen van je armen. Het kost hard werken en een goed trainingsprogramma om je lichaamsbouw te verbeteren.

Het hebben van magere armen is verleden tijd, nu heb je het kennis- en trainingsprogramma om het verschil te maken. Gebruik wat je hebt geleerd om de grote geweren tevoorschijn te halen. Zoals altijd, aarzel niet om me een e-mail te sturen als je nog vragen hebt .

Next Post

6 beste triceps workouts voor heren

Ontketen nieuwe tricepsgroei door de juiste armtraining voor uw doelen te volgen. Hier zijn er zes die voor bijna iedereen kunnen werken! De triceps hebben misschien niet dezelfde culturele cache als hun neven aan de andere kant van de humerus, maar in de krachtwereld zijn ze net zo belangrijk – zo […]
6 beste triceps workouts voor heren

Abonneer u nu op ons