10 beste en slechtste cardio-apparaten

Bram Jansen

Niet alle cardio-apparatuur is op dezelfde manier gemaakt! We hebben een lijst samengesteld met de beste – en slechtste – machines!

Echt gepraat: cardio is niet erg leuk. Tenzij je een van die rare hardlopers bent, worstelen de meesten van ons om de 30 minuten te doorstaan ​​waarvan we weten dat we het moeten doen.

De realiteit is dat je veel minder tijd kunt doorbrengen en veel meer calorieën kunt verbranden als je slim bent over welk apparaat je gebruikt voor je cardiotraining. Dus in plaats van op uw gebruikelijke elliptische machine te springen, hebben we een aantal betere opties voor u samengesteld.

Dit zijn onze keuzes in volgorde van beste naar slechtste stukken  cardio-apparatuur op  basis van effectiviteit (de meeste calorieën verbrand in de kortst mogelijke tijd, verbeterde aerobe conditie); functionaliteit (hoe goed het overgaat in dagelijkse activiteiten) en beschikbaarheid (waarschijnlijkheid dat het in uw plaatselijke sportschool is).

1. Loopband

  • Effectiviteit:  A 
  • Functionaliteit:  A + 
  • Beschikbaarheid:  A +
tredmolen

Tredmolen

De OG is altijd de beste gok. In tegenstelling tot sommige andere cardio-apparatuur kunt u met de loopband bewegen zoals uw lichaam bedoeld is. En het is super eenvoudig in gebruik – druk gewoon op start en druk op de pijlen om de snelheid of snelheid aan te passen! Zelfs op een helling lopen kan een teef zijn.

Om het meeste uit uw tijd te halen, koppelt u uw hoofdtelefoon los van de televisie, laat u de hendels los en doet u echt werk!

2. Trapmolen

  • Effectiviteit:  A 
  • Functionaliteit:  A- 
  • Beschikbaarheid:  A-
Trapmolen

Trapmolen

Elke buit houdt van de trappenmolen. Wat is er functioneler dan een eindeloze trap op te lopen? We raden intervallen aan voor de beste training. Probeer gewoon niet te veel van je bovenlichaam op de handgrepen te ondersteunen; je hebt misschien het gevoel dat je nog steeds aan het werk bent, maar je workout zal veel minder intens zijn en je zult minder calorieën verbranden.

LEZEN  Been Workouts voor mannen: de 7 beste workouts voor dikkere quads, bilspieren en hammen

3. Roeimachine

  • Effectiviteit:  A + 
  • Functionaliteit:  B + 
  • Beschikbaarheid:  B
Roeimachine

Roeimachine

Niet elke sportschool heeft een roeimachine, maar we denken dat dit een van de meest effectieve manieren is om cardio te doen. Het is een full-body, groot bewegingsbereik dat hard kan zijn. Slechts 10 minuten met tussenpozen op deze bad boy zullen enkele belangrijke calorieën aansteken. Maar tenzij je een serieuze roeier bent, is het niet noodzakelijk een beweging waar je lichaam goed in moet zijn.

Het grootste nadeel van deze machine is dat een slechte techniek de effectiviteit ervan kan beperken. Dat handvat ver boven je hoofd trekken heeft geen ander doel dan het vermaken van toeschouwers.

4. Airdyne

  • Effectiviteit:  A + 
  • Functionaliteit:  B 
  • Beschikbaarheid:  B
Airdyne

Als je tijd hebt doorgebracht op een Airdyne-fiets, weet je hoe slecht het kan zijn. Hoewel deze fiets eruit ziet alsof hij rechtstreeks uit de jaren 80 kwam en een F krijgt voor het uiterlijk, geven we hem een ​​A + voor de ass-kick die hij levert. Hoe harder je pedaal, hoe hoger de windweerstand.

We dagen je uit om 30 seconden te proberen zo hard mogelijk te duwen en 1 minuut te rusten. Bonuspunten als u kunt voorkomen dat uw lunch een tweede optreden krijgt.

5. Centrifugefiets

  • Effectiviteit:  A 
  • Functionaliteit:  B 
  • Beschikbaarheid:  A
Spin Bike

Spin Bike

De spinfiets heeft iets minder oomph dan de Airdyne, maar het kan echt een geweldige keuze zijn voor cardio. Doe een langeafstandssessie, enkele zeer intensieve intervallen of ga naar een spin-klasse. Nieuwe motorrijders pas op – als u langere tijd op het niet-comfortabele zadel zit, kan dit de volgende ochtend leiden tot wat ongemakkelijke kneuzingen.

6. Jacob’s Ladder

  • Effectiviteit:  B + 
  • Functionaliteit:  B- 
  • Beschikbaarheid:  C-
Jacob's ladder

Jacob’s ladder

LEZEN  Een beginnersgids voor het verliezen van lichaamsvet

Het moeilijkste deel van het krijgen van een goede training op een Jacob’s ladder is ongemakkelijk voelen op de machine. Maar als je het patroon eenmaal goed hebt, kun je een leuke full-body workout doen. Het nadeel van deze eindeloze ladder is dat deze niet beschikbaar is in de meeste commerciële sportscholen.

7. Skierg

  • Effectiviteit:  B + 
  • Functionaliteit:  C 
  • Beschikbaarheid:  D
Skierg

Skierg

Beweeg over NordicTrack – er is een nieuwe skiër in de stad. De SkiErg, die eruit ziet als een staande roeimachine, levert een slopende training van het bovenlichaam. Om meer van je onderlichaam te betrekken, probeer je in een gedeeltelijke squat positie te staan. Als u een SkiErg kunt vinden, kunt u enkele effectieve trainingen doen die uw hartslag in een mum van tijd verhogen.

De oefening heeft echter een echt specifiek bewegingspatroon dat je bijna nooit in het echte leven zult doen, tenzij je traint om de selectie te maken voor de Olympische Winterspelen van 2018. We hebben gehoord dat er nog een plekje over is.

8. ARC-Trainer

  • Effectiviteit:  C 
  • Functionaliteit:  D 
  • Beschikbaarheid:  B
ARC Trainer

ARC Trainer

We denken dat de Arc Trainer een grote stapel van  waarom is . De machine laat je lichaam bewegen in een onnatuurlijk patroon en past lange of korte mensen niet zo goed. Als je knieën zo erg zijn dat je niet kunt rennen of lopen, zwem of fiets dan.

9. Elliptisch

  • Effectiviteit:  D 
  • Functionaliteit:  F 
  • Beschikbaarheid:  A
Elliptisch

Elliptisch

We plaatsen de elliptische trainer onder de Arc-trainer, omdat de Arc-trainer meer veelzijdigheid biedt. We hebben echter dezelfde problemen met de elliptische trainer; het is gewoon onnatuurlijk en niet effectief. Verder is het instellen van de weerstand op een niveau lager dan een 10 ongeveer even effectief in het verbranden van calorieën als zittend op de bank.

LEZEN  10 beste spieropbouwende schouderoefeningen!

Enige pluspunt van de elliptische trainer is dat het een optie met weinig impact is. We denken echter dat de fiets of zwemmen veel effectievere opties zijn als je wordt beperkt door een blessure.

10. Ligfiets

  • Effectiviteit:  D 
  • Functionaliteit:  F 
  • Beschikbaarheid:  B
Ligfiets

Ligfiets

Met uw bovenlichaam, romp en zelfs uw achterste in rust, vraagt ​​de ligfiets uw lichaam om bijna niets anders te doen dan uw benen te bewegen. Als je op zoek bent naar een stoel om in te zitten terwijl je een boek leest of je favoriete Netflix-afleveringen inhaalt, is dit jouw man.

Wetenschap!

Als betrouwbare evidence-based haters vinden wij het alleen maar redelijk om een ​​deel van de informatie te delen die ons heeft geholpen om deze beslissingen te nemen.

Een studie uit het Journal of American Medical Association vergeleek verschillende indoor fitnessapparaten (Airdyne, langlaufsimulator, fietsergometer, roei-ergometer, trapstepper en loopband) en ontdekte dat lopen of rennen op de loopband de hoogste energieverbruik en aerobe eisen vergeleken met alle andere machines. [1]

In feite vonden de onderzoekers dat het energieverbruik 40% hoger was voor wandelen en hardlopen op een loopband in vergelijking met fietsen. Bovendien waren de loopband en de roei-ergometer de enige twee apparaten die VO2-max-waarden opwekten die voldeden aan de richtlijnen voor het verbeteren van de cardiorespiratoire fitheid.

Ter ondersteuning van de eerdere bevindingen, hebben onderzoekers van de Dublin City University (Dublin, Ierland) een soortgelijk onderzoek uitgevoerd en geconstateerd dat de loopband, ski-simulator en roei-ergometer tot het grootste energieverbruik hebben geleid in vergelijking met de fietsergometer en de gezondheidsrijder. [ 2]

Zet Uw Cardio Aan

Nu je allemaal bent opgeleid, kun je de wereld ingaan en betere cardio-beslissingen nemen! We moedigen iedereen aan om onze lijst op de proef te stellen. Breng een week of zo cardio door op elk van deze machines en kijk welke volgens u het meest effectief is. Als je die ene speciale persoon vindt, weet je het.

Next Post

Een beginnersgids voor het verliezen van lichaamsvet

Voordat we beginnen, is het eerste wat ik je ga vertellen dit: ga niet op dieet. Periode. Waarom? Omdat de meeste diëten niet gebaseerd zijn op gezonde voedingsprincipes. Lees in plaats daarvan dit artikel voor meer informatie over de basisprincipes van gewichtsverlies, samen met enkele geweldige voedingstips en trainingen die u in de sportschool […]
Een beginnersgids voor het verliezen van lichaamsvet

Abonneer u nu op ons